Postbus 458
2260MG Leidschendam
tel: 070-3705705
fax: 070-3201654
Website

Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen

Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) is dé marketingorganisatie die het toeristisch en zakelijk reisverkeer naar en in Nederland bevordert. Het NBTC is actief in Europa, Azië en Noord-Amerika. De organisatie richt zich op de belangrijkste herkomstmarkten van Holland en via Lekker weg in eigen land op de binnenlandse markt. Per markt ontwikkelt zij gerichte en innovatieve marketingactiviteiten ter bevordering van het bezoek naar en in Nederland. Daarnaast initieert het NBTC themajaren en internationale evenementen, zoals Rembrandt 400 in 2006.

De organisatie richt zich op toeristen en zakelijke reizigers. Het NBTC bereikt deze reizigers door inzet van diverse marketinginstrumenten en pers en pr. De activiteiten zijn gebaseerd op gedegen onderzoek, zoals marktscans, het jaarlijkse onderzoek ‘kerncijfers’ en het driejaarlijkse trendonderzoek ‘Destinatie Holland’.

Het NBTC heeft een hoofdkantoor in Leidschendam en een wereldwijd netwerk van elf vestigingen en zes vertegenwoordigingen. In 2008 bestaat de organisatie veertig jaar. De specialisten van het NBTC zetten hun expertise wereldwijd in ter vergroting van de slagkracht van het merk Holland en het Nederlandse aanbod. Het verbinden van mensen en organisaties uit het toeristisch en zakelijke bedrijfsleven staat daarbij centraal.