ReclameArsenaal
De stichting het ReclameArsenaal heeft tot doel het behoud en beheer van het erfgoed van de Nederlandse reclame. De stichting verzamelt en beheert reclamehistorische collecties en maakt deze toegankelijk.
Het ReclameArsenaal stimuleert onderzoek, verzorgt publicaties, organiseert tentoonstellingen, onderhoudt een kenniscentrum en adviseert of helpt anderen bij soortgelijke activiteiten. De stichting is ontstaan in 2001 na een fusie tussen het Nederlands Reclamearchief (1981) en het Nederlands Reclame Museum (1975).
De totale collectie van het ReclameArsenaal bestaat uit meer dan 35.000 items, waaronder affiches, kranten- en tijdschriftadvertenties, verschillende type verpakkingsmaterialen en televisie- en radioreclames. Ook beschikt het ReclameArsenaal over een uitvoerige bibliotheek. De tijdschriften uit de bibliotheek zijn gedigitaliseerd en zijn samen met de rest van de collectie te doorzoeken in de International Advertising & Design DataBase (IADDB). De bibliotheek kan op locatie nageslagen worden bij het Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis (IISG) in Amsterdam.